piątek, 23 sierpnia 2013

39. Kurki w śmietanie z koperkiem

Nie wyobrażam sobie lata bez smaku świeżych kurek. To moje ulubione grzyby, dlatego tym bardziej nie wyobrażam sobie ich "nie-konsumpcji" :)

Kurki w śmietanie z koperkiem

Składniki:
  • 300 g kurek
  • 1 cebul
  • 1/4 kostki masła
  • 250 ml śmietany (18%)
  • sól 
  • pieprz
  • koperek

Wykonanie:
Kurki albo płuczemy pod bieżąca woda, albo tak jak ja wkładamy je do wody (która kilkukrotnie zmieniamy), aby wypłukać z nich piasek, po czym je osuszamy. Jeżeli mamy większe okazy to je przekrawamy na pół, a małych nie ruszamy. Cebule drobno siekamy, po czym podsmażamy ja na rozpuszczonym maśle. Szklimy ja na małym ogniu. Następnie wykładamy na nią grzyby i o czasu do czasu mieszamy. Powinno to potrwać ok. 15 minut, aż wyparuje z nich cała woda. Następnie przyprawiamy i dodajemy koperek - wedle uznania, ja np. lubię go dużo ;) dodajemy śmietanę i chwile podgotowujemy. Kiedy sos zacznie gęstnieć zdejmujemy go z ognia. 

Podajemy z czym chcemy - z ryżem, makaronem, kurczakiem bądź same. U mnie wersja z kopytkami i zielono-żółtą fasolką szparagową.

Smacznego :)

2 komentarze:

Durszlak.pl