niedziela, 8 grudnia 2013

49. Sałatka Caprese

Uwielbiam Włochy, uwielbiam włoską kuchnię. Szczerze powiedziawszy to uwielbiam wszystko co włoskie :P do tego kocham mozzarelle pod każdą postacią, a sałatka caprese jest jedną z moich ulubionych. Dlaczego? Chociażby dlatego, że jest sycąca - przynajmniej dla mnie - oraz idealnie nadaje się jako przystawką. Do tego mój Luby ją lubi, a to była tylko część na Naszej rocznicowej kolacji ;)

Sałatka caprese

Składniki:
  • 1 opakowanie sera mozzarella (ok. 125 g)
  • 1 pomidor
  • świeża bazylia
  • suszona bazylia
  • suszone oregano
  • oliwa z oliwek


Wykonanie:
Chyba nie ma prostszej sałatki do zrobienia :)
Pomidora i mozzarellę kroimy w plastry i układamy na talarzyku na przemian: pomidor-ser. Całość posypujemy suszonymi ziołami i polewamy oliwą z oliwek. Na koniec dekorumejmy świeżą bazylią. 
Oczywiście można także przekładać pomidor-ser-bazylia. Takie wykonanie też jest smaczne :)

Smacznego :)


9 komentarzy:

  1. Pomidory, fuj. Jedna z niewielu rzeczy z kuchni włoskiej, której nie znoszę.
    P.S. Wyłącz sobie tę weryfikację obrazkową ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja średnio mogę je jeść, ale czasami się skuszę ;) Jaką weryfikację obrazkową?

      Usuń
  2. Uwielbiam ją ;D a weryfikacja nadal jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest, bo jej nie usunęłam :P

      Usuń
    2. Dzięki, strasznie to wpisywanie kodów jest irytujące, zwłaszcza że przeważnie dają jakieś zawijasy i hieroglify zamiast liter :D

      Usuń
    3. W sumie to zapomniałam, że to włączyłam :P ale już nie ma problemu ;)

      Usuń

Durszlak.pl