sobota, 20 września 2014

61. Sernik z truskawkami

Z racji tego, że jestem chora i potrzeba mi trochę słodyczy - nawet na zdjęciu (już teraz :P) to kolejny przepis będzie na ciasto

Sernik z truskawkami



Składniki:
spód:
  • 150 g herbatników
  • 70 g masłą


masa serowa:
  • 800 g białego sera półtłustego - może być twaró presidenta, ale najlepiej zmielić samemu :)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki śmietanki kremówki
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią


  • + dodatkowo truskawki - ok. 300-400 g


Wykonanie:
Herbatniki blendujemy na pył, po czym mieszamy je z rozpuszczonym masłem. Masą oblepiamy - mocno dociskając - formę do pieczenia, po czym podpiekamy ją w piekarniku nagrzanym do 180 st. C ok. 10-15 minut.
W między czasie ucieramy jajka z cukrami na puszystą masę, po czym - cały czas miksując - dodajemy małymi porcjami ser. Kiedy składniki łądnie się połączą, a masa stanie się gładka dodajemy do niej pozostałe skłądniki - śmietanę i olej i miksujemy do połączenia się całości.
Masę serową wylewamy na podpieczony spód, ukłądamy w niej truskawki - lekko je dociskając. Pieczemy ok. 60-70 minut w pierkarniku nagrzanym do 170 st. C z wstawionym naczyniem z wrzącą wodą.
Po wyłączeniu piekarnika zostawiamy go do całkowitego wystudzenia przy ptwartych drzwiczkach.

Mój sernik może wyglądać na niedopieczony, ale zapewniam Was, że był upieczony i był pyyyyszny. Tak słyszałąm z relacji moich "krytyków" :)

Smacznego :)


3 komentarze:

  1. takie ciasta możesz prezentować codziennie. uwielbiam sernik!
    zdrówka życzę :*

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie jestem jedyna, też uwielbiam :)
    A niedziękuję. Coś ostatnio strasznie się mnie czepiają te choróbska :( więc zdrówko się przyda :*

    OdpowiedzUsuń

Durszlak.pl